Nyidalur - Kverkfjöll

30 augustus 2017 - Kverkfjöll, IJsland

A very long but beautiful day. Temperature pretty high, up to 16 degrees next to the glacier! Blue skies all day.
We drove road F910 to Askja. Beautiful.
Met a Dutch couple, we drove together.
Average of 15 km/h is normal on those roads.

New lava from Holohraun eruption August 2014. Impressive!

1. Miriam de bontridder:
    31 augustus 2017
    het vulkanisch gesteente herken ik. ligt dat in de buurt van het zwarte strand? al geisers zien opspuiten? en van een warme whirlpool genoten? hoeveel km doen jullie zo op een dag?
  2. Ingrid:
    31 augustus 2017
    Hoi Miriam, paar antwoorden op vragen:
    We hebben maandagochtend boodschappen gedaan. En nu vanmiddag weer. En getankt, kan niet anders dan een omweg van 100 km of meer om te tanken.
    Aantal km per dag houden we niet bij maar voor IJslandse begrippen veel km. Het gaat soms maar met 15 per uur soms met 55-60 max.

Wat je ziet is allemaal binnenland, ver van bewoonde wereld. Heijdens zijn in zuiden komen we zaterdag nog even langs. Wel natuurlijk warme bronnen hier en daar.
  3. Miriam de bontridder:
    1 september 2017
    in dat verlaten binnenland komen jullie natuurlijk maar af en toe een mens tegen. wel de ideale omgeving om aan mindfulness te doen. ogen, oren, reukorgaan goed de kost geven. en wat jullie smaakpapillen aangaat duim ik dat zich de mogelijkheid heeft voorgedaan voldoende alcoholrijke drank in te slaan.
  4. Ingrid:
    1 september 2017
    Maak je geen zorgen over de alcoholische versnaperingen.
    Op het vliegveld bij aankomst stevig ingeslagen. Mijn IJslandse vrienden, waar ik wat zomer en winter adventuretrips mee heb gedaan, hadden mijn achterbak eerst minibar gedoopt, later gewijzigd naar maxibar.
  5. Miriam de bontridder:
    3 september 2017
    zo mag ik het horen. is het vooral aquavit dat jullie hebben ingeslagen?